Proces rekrutacji składa się z następujących etapów:

 

  1. AUTODIAGNOZA

Przeprowadzenie Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa. System autodiagnostyczny dostępny jest na stronie – https://swo-autodiagnoza.parp.gov.pl

Przez okresowe trudności, które stanowią podstawę do kwalifikowalności przedsiębiorstwa w projekcie, należy rozumieć wynik Autodiagnozy w obszarze:

Wielkość przedsiębiorstwa Obszar
Mikroprzedsiębiorstwo wzorzec II, obszar OSTRZEGAWCZY (średni)
Małe przedsiębiorstwo wzorzec IV, obszar ŚREDNIO NISKIEGO ZAGROŻENIA,

lub

wzorzec III, obszar ŚREDNIEGO ZAGROŻENIA,

lub

wzorzec II, obszar ŚREDNIO WYSOKIEGO ZAGROŻENIA.

Średnie przedsiębiorstwo
  1. ZGŁOSZENIE DO PROJEKTU

Zgłoszenie do projektu następuje w trakcie trwającej rundy poprzez wypełnienie w systemie www.swo2.pl Formularza rekrutacyjnego przedsiębiorcy (załącznik nr 1) i dołączenie do niego wyniku przeprowadzonej Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa, a także wszystkich pozostałych dokumentów rekrutacyjnych tj:

– załącznik nr 2 (oświadczenie o spełniania kryteriów MŚP i powiązaniach);

– załącznik nr 3 (formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis);

– załącznik nr 4 (oświadczenie dotyczące otrzymanej pomocy de minimis);

– załącznik nr 5 (oświadczenie dotyczące trudnej sytuacji);

– załącznik nr 6 (oświadczenie dotyczące istnienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia Wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy);

– umowę spółki cywilnej lub jawnej, a w przypadku spółki akcyjnej lub spółki europejskiej, umowę spółki lub uchwały wspólników lub inne dokumenty wskazujące skład akcjonariatu lub wspólników podmiotu, w sytuacji, gdy dane te nie są ujawnione w KRS;

–  sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich zamkniętych lat obrachunkowych, tj. za 2023 r., 2022 r., 2021 r. (w przypadku Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach  działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych), sporządzonych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.) – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach ma obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;

– tabelę dotyczącą sytuacji finansowej oraz zatrudnienia opracowanej zgodnie ze wzorem – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/ Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach nie ma obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;

– oświadczenie o niekaralności;

– oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec skarbu Państwa;

– dodatkowe dokumenty, które będą niezbędne do zweryfikowania adekwatności i poprawności dokonanej przez Ciebie Autodiagnozy, czyli dokumentów umożliwiających weryfikację danych wprowadzonych do Autodiagnozy. Rodzaj dokumentów będzie uzależniony od danych wprowadzonych przez Ciebie w Autodiagnozie.

Termin rozpatrzenia dokumentów rekrutacyjnych przedsiębiorcy wynosi 21 dni kalendarzowych od momentu zakończenia rundy.

HARMONOGRAM NABORÓW

Runda I – lipiec 2024 – ProcessTeam – 15.07.2024

Runda II – sierpień 2024 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości – 23.08.2024

Runda III – wrzesień 2024 – ProcessTeam – 20.09.2024

Runda IV – październik 2024 – ProcessTeam – -04.10.2024

Runda V – luty 2025 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości

Runda VI – kwiecień 2025 – ProcessTeam

Runda VII – maj 2025 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości

Runda VIII – lipiec 2025 – ProcessTeam

Runda IX – wrzesień 2025 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości

Runda X – październik 2025 – ProcessTeam

Runda XI – luty 2026 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości

Runda XII – kwiecień 2026 – ProcessTeam

Runda XIII – czerwiec 2026 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości

Runda XIV – sierpień 2026 – ProcessTeam

Runda XV – październik 2026 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości

  1. PODPISANIE UMOWY WSPARCIA

Po zakwalifikowaniu się Przedsiębiorcy/ Przedsiębiorczyni do udziału w Projekcie następuje podpisanie Umowy wsparcia.

Dokumentami niezbędnym do podpisania Umowy wsparcia są Zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie z ZUS i Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa.

Zaświadczenia pozostają ważne 1 miesiąc od daty wydania. W przypadku gdy Przedsiębiorca / Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach jest wspólnikiem spółki cywilnej należy załączyć zaświadczenia dla wszystkich wspólników oraz dla spółki.

  1. DIAGNOZA

Po zawarciu Umowy wsparcia następuje etap przygotowania Diagnozy kondycji przedsiębiorstwa. Diagnoza przygotowywana jest przez doradcę ze strony Operatora w ścisłej współpracy z Przedsiębiorcą/Przedsiębiorczynią.

Diagnoza przeprowadzona przez doradcę/konsultanta  będzie zawierać szczegółowy opis okresowych trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej (finansowych i pozafinansowych) oraz rekomendacje – opracowaną ścieżkę doradczą lub szkoleniową dla Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni  w okresowych trudnościach. Rekomendacje w Diagnozie odwołują się do zdiagnozowanych problemów w prowadzeniu działalności gospodarczej tj.: prowadzenia przedsiębiorstwa, umiejętności zarządczych, marketingowych, prowadzenia finansów, etc.