1. BAZA USŁUG ROZWOJOWYCH

 

  1. Zarejestruj firmę i Pracowników/Pracownice w BUR – utwórz profil uczestnika instytucjonalnego. W przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, właściciel firmy jest zobowiązany zarejestrować się jako Pracownik/ Pracownica, a następnie jako pracodawca i utworzyć profil dla firmy.
  2. Operator przydziela Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach indywidualny numer ID wsparcia. Wyznaczony numer ID wsparcia Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni   w okresowych trudnościach wykorzystuje do zapisywania na Usługę rozwojową/Usługi rozwojowe w BUR.
    W przypadku zapisania się na Usługę rozwojową za pośrednictwem BUR bez wykorzystania przydzielonego numeru ID wsparcia, Operator odmówi finansowania tych Usług rozwojowych.

  1. WYBÓR I AKCEPTACJA USŁUG ROZWOJOWYCH

Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni  w okresowych trudnościach zobowiązany jest w terminie 10 dni roboczych od dnia zatwierdzenia Diagnozy do wyboru pierwszej Usługi rozwojowej za pośrednictwem BUR. Na podstawie rekomendacji wskazanych w Diagnozie, Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach dokonuje wyboru Usługi rozwojowej/ Usług rozwojowych z BUR, które w największym stopniu będą zaspakajać zidentyfikowane potrzeby Przedsiębiorcy. Przedsiębiorca zrealizuje w ramach Projektu co najmniej Usługę rozwojową wskazaną jako pierwszą w Diagnozie.

Po dokonaniu wyboru Usługi rozwojowej z BUR, Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach przedstawia Operatorowi Kartę usługi w BUR celem uzyskania jego akceptacji. Kartę Usługi należy wgrać przez system dostępny na stronie www.swo2.pl, co najmniej 14 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem usługi rozwojowej.

Przedsiębiorca / Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach, w przypadku skierowania Pracownika/ Pracownicy na usługi szkoleniowe lub doradcze, przed rozpoczęciem Usługi rozwojowej zobowiązuje się dostarczyć wszystkie wymagane załączniki/ dokumenty delegowanych Pracowników/ Pracownic (tj.: formularz zgłoszeniowy Pracownika/ Pracownicy (załącznik nr 10) oraz dokumenty potwierdzające zatrudnienie delegowanych Pracowników/Pracownic do udziału w szkoleniu/ szkoleniach.

Po uzyskaniu pisemnej akceptacji Karty usługi w BUR  od Operatora Przedsiębiorca/ Przedsiębiorczyni  w okresowych trudnościach dokonuje zapisu na Usługę rozwojową za pośrednictwem BUR.

  1. REFUNDACJA

Aby uzyskać refundację kosztów związanych z realizacją Usługi rozwojowej /Usług rozwojowych, należy złożyć wniosek o refundację do Operatora. Wzór Wniosku o refundację stanowi załącznik nr 8 do Regulaminu. Wniosek o refundację należy złożyć w terminie 5  dni roboczych od zakończenia Usługi rozwojowej przez ostatniego/ostatnią  z Pracowników/ Pracownic. Istnieje możliwość rozliczenia cząstkowego tj. po każdej zrealizowanej usłudze.

 

Do Wniosku o refundację dołącz następujące dokumenty:

  • fakturę wystawioną zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (dz.U. 2016 poz. 1047), zawierający następujące dane: dane Przedsiębiorcy, liczbę godzin usługi rozwojowej opłaconej ze środków publicznych oraz identyfikatory nadane w systemie informatycznym czyli ID wsparcia, tytuł i numer usługi rozwojowej, imię i nazwisko osób korzystających z usługi rozwojowej oraz datę świadczenia usługi;
  • dokument potwierdzający dokonanie płatności przelewem za Usługę rozwojową: wyciąg bankowy lub potwierdzenie dokonania przelewu (opłata za Usługi rozwojowe musi zostać dokonana w całości);
  • dokument potwierdzający zakończenie Usługi rozwojowej zawierający następujące informacje: tytuł Usługi rozwojowej oraz identyfikatory nadane w systemie informatycznym (numer usługi widniejący w Karcie usługi w BUR i numer ID wsparcia), dane Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach, datę świadczenia Usługi rozwojowej, liczbę godzin Usługi rozwojowej, informację na temat efektów uczenia się lub innych osiągniętych efektów tych Usług oraz kod kwalifikacji w Zintegrowanym Rejestrze Kwalifikacji, jeżeli Usługa rozwojowa miała na celu przygotowanie do uzyskania kwalifikacji, o której mowa w art. 2 pkt 8 ustawy z dnia 22 stycznia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226, z późn. zm.), w sposób określony w tej ustawie (jeśli dotyczy);
  • zaświadczenie lub certyfikat lub ich kopia poświadczona za zgodność
    z oryginałem o ukończeniu udziału w Usłudze rozwojowej zawierające: nazwę (firmę) Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach, datę przeprowadzenia Usługi rozwojowej, tytuł Usługi rozwojowej, imię i nazwisko uczestnika/ uczestników Usługi rozwojowej, liczbę godzin i zakres Usługi rozwojowej, numer ID wsparcia, dane Podmiotu świadczącego usługi rozwojowe;
  • certyfikat nabycia kwalifikacji (jeśli dotyczy);
  • oświadczenie o frekwencji właściciela lub delegowanych Pracowników;
  • jeśli szkolenie prowadzone było w formie tradycyjnej, przedstaw listę obecności;
  • jeśli szkolenie było prowadzone w formie zdalnej, przedstaw raporty z logowań;
    • w przypadku realizacji usługi doradczej, przedstaw raport z usługi doradczej, analizę, tzw. produkt doradztwa.

Operator w terminie 10 dni roboczych od otrzymania od Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach  wszystkich niezbędnych dokumentów dokona ich weryfikacji pod względem formalnym, rachunkowym i merytorycznym. Po akceptacji ww. dokumentów następuje refundacja kosztów usługi.