Proces rekrutacji składa się z następujących etapów:
- AUTODIAGNOZA
Przeprowadzenie Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa. System autodiagnostyczny dostępny jest na stronie – https://swo-autodiagnoza.parp.gov.pl
Przez okresowe trudności, które stanowią podstawę do kwalifikowalności przedsiębiorstwa w projekcie, należy rozumieć wynik Autodiagnozy w obszarze:
Wielkość przedsiębiorstwa | Obszar |
Mikroprzedsiębiorstwo | wzorzec II, obszar OSTRZEGAWCZY (średni) |
Małe przedsiębiorstwo | wzorzec IV, obszar ŚREDNIO NISKIEGO ZAGROŻENIA,
lub wzorzec III, obszar ŚREDNIEGO ZAGROŻENIA, lub wzorzec II, obszar ŚREDNIO WYSOKIEGO ZAGROŻENIA. |
Średnie przedsiębiorstwo |
- ZGŁOSZENIE DO PROJEKTU
Zgłoszenie do projektu następuje w trakcie trwającej rundy poprzez wypełnienie w systemie www.swo2.pl Formularza rekrutacyjnego przedsiębiorcy (załącznik nr 1) i dołączenie do niego wyniku przeprowadzonej Autodiagnozy kondycji przedsiębiorstwa, a także wszystkich pozostałych dokumentów rekrutacyjnych tj:
– załącznik nr 2 (oświadczenie o spełniania kryteriów MŚP i powiązaniach);
– załącznik nr 3 (formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis);
– załącznik nr 4 (oświadczenie dotyczące otrzymanej pomocy de minimis);
– załącznik nr 5 (oświadczenie dotyczące trudnej sytuacji);
– załącznik nr 6 (oświadczenie dotyczące istnienia okoliczności i podstaw do zakazu udostępnienia funduszy, środków finansowych lub zasobów gospodarczych oraz udzielenia Wsparcia w związku z agresją Rosji wobec Ukrainy);
– umowę spółki cywilnej lub jawnej, a w przypadku spółki akcyjnej lub spółki europejskiej, umowę spółki lub uchwały wspólników lub inne dokumenty wskazujące skład akcjonariatu lub wspólników podmiotu, w sytuacji, gdy dane te nie są ujawnione w KRS;
– sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich zamkniętych lat obrachunkowych, tj. za 2023 r., 2022 r., 2021 r. (w przypadku Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach działających krócej, za okres ostatnich zamkniętych lat obrotowych), sporządzonych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.) – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach ma obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;
– tabelę dotyczącą sytuacji finansowej oraz zatrudnienia opracowanej zgodnie ze wzorem – dotyczy sytuacji, w której Przedsiębiorca/ Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach nie ma obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych na podstawie przepisów o rachunkowości;
– oświadczenie o niekaralności;
– oświadczenie o niezaleganiu z należnościami wobec skarbu Państwa;
– dodatkowe dokumenty, które będą niezbędne do zweryfikowania adekwatności i poprawności dokonanej przez Ciebie Autodiagnozy, czyli dokumentów umożliwiających weryfikację danych wprowadzonych do Autodiagnozy. Rodzaj dokumentów będzie uzależniony od danych wprowadzonych przez Ciebie w Autodiagnozie.
Termin rozpatrzenia dokumentów rekrutacyjnych przedsiębiorcy wynosi 21 dni kalendarzowych od momentu zakończenia rundy.
HARMONOGRAM NABORÓW
Runda I – lipiec 2024 – ProcessTeam – 15.07.2024
Runda II – sierpień 2024 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości – 23.08.2024
Runda III – wrzesień 2024 – ProcessTeam – 20.09.2024
Runda IV – październik 2024 – ProcessTeam – -04.10.2024
Runda V – luty 2025 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
Runda VI – kwiecień 2025 – ProcessTeam
Runda VII – maj 2025 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
Runda VIII – lipiec 2025 – ProcessTeam
Runda IX – wrzesień 2025 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
Runda X – październik 2025 – ProcessTeam
Runda XI – luty 2026 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
Runda XII – kwiecień 2026 – ProcessTeam
Runda XIII – czerwiec 2026 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
Runda XIV – sierpień 2026 – ProcessTeam
Runda XV – październik 2026 – Fundacja Kaliski Inkubator Przedsiębiorczości
- PODPISANIE UMOWY WSPARCIA
Po zakwalifikowaniu się Przedsiębiorcy/ Przedsiębiorczyni do udziału w Projekcie następuje podpisanie Umowy wsparcia.
Dokumentami niezbędnym do podpisania Umowy wsparcia są Zaświadczenie o niekaralności oraz zaświadczenie z ZUS i Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z należnościami wobec Skarbu Państwa.
Zaświadczenia pozostają ważne 1 miesiąc od daty wydania. W przypadku gdy Przedsiębiorca / Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach jest wspólnikiem spółki cywilnej należy załączyć zaświadczenia dla wszystkich wspólników oraz dla spółki.
- DIAGNOZA
Po zawarciu Umowy wsparcia następuje etap przygotowania Diagnozy kondycji przedsiębiorstwa. Diagnoza przygotowywana jest przez doradcę ze strony Operatora w ścisłej współpracy z Przedsiębiorcą/Przedsiębiorczynią.
Diagnoza przeprowadzona przez doradcę/konsultanta będzie zawierać szczegółowy opis okresowych trudności w prowadzeniu działalności gospodarczej (finansowych i pozafinansowych) oraz rekomendacje – opracowaną ścieżkę doradczą lub szkoleniową dla Przedsiębiorcy/Przedsiębiorczyni w okresowych trudnościach. Rekomendacje w Diagnozie odwołują się do zdiagnozowanych problemów w prowadzeniu działalności gospodarczej tj.: prowadzenia przedsiębiorstwa, umiejętności zarządczych, marketingowych, prowadzenia finansów, etc.